Παρασκευή 7 Σεπτεμβρίου 2012

Λιλή Ζωγράφου









τί
απόγινε
ΚΕΙΝΟΣ
πού ήρθε
νά βάλει
φωτιά


Στα τελευταία σαράντα χρόνια εξοντώθηκαν τέσσερις - πέντε
μεγάλες μορφές παγκόσμιας ακτινοβολίας . Το σύστημα λει -
τουργεί άψογα . Τίποτα δεν άλλαξε τώρα και χιλιετηρίδες εκ-
τός από τα όπλα της εξόντοσης που τελειοποιήθηκαν σε αν -
τίθεση με τα προσχήματα που εξευτελίστηκαν . Ανάμεσα στ '
άλλα προνόμιά της η ΄Αρχουσα Τάξη διατηρεί σαν αναμφισβή -
τητο προορισμό της τη διαφύλαξη της ορθής Πίστης και του
Θεού . Γεγονός που μ'έκανε όλο κι επιφυλακτικότερη στον
μεγάλο θρήνο και σπαραγμό της για την απώλεια του Χρι -
στού . Υπερβολές και αφέλειες που , ξεκινώντας από τη γε -
νοκτονία του κακού Ηρώδη , περνούσαν στη δίωξη για να κα -
ταλήξουν στη μετά τη σταύρωση αποθέωση του Χριστού , με
γέμιζαν υποψία . ΄Οχι για το δικό του πρόσωπο , αλλά για
τους ανθρώπους . Τελικά κατάληξα στην πεποίθηση , πως ο
χριστιανικός μύθος τέτοιος που μας παραδόθηκε πλαστογρα -
φούσε την αλήθεια για να καλύψει την ενοχή της η ανθρω -
πότητα . Η ΄Αρχουσα Τάξη  από γενιά σε γενιά κι από αιώνα
σε αιώνα παραδίδει στους διαδόχους της τα μυστικά των με -
θόδων της για την έγκαιρη διάγνωση και την εξόντωση εκεί -
νων που θα τολμήσουν εν ονόματι της Δικαιοσύνης να κλονί -
σουν τη θέση της από την κορφή της πυραμίδας . Η ζων -
τανή Ιστορία αδυσώπητη δικαίωσε την ενόχληση πού 'νιωθα
από μικρό παιδί για τις γλυκερότητες και τις υπερβολές των
θρησκευτικών διδαγμάτων , των Γραφών , και της χριστιανικής
παράδοσης γενικά που ερχόταν σε μεγάλη αντίθεση με την 
εικόνα της κοινωνίας  που ανακάλυπτα . Η ιδέα τούτου του
έργου συμβίωσε μαζί μου εννιά ολόκληρα χρόνια και εμ συν -
ντρόφευε βασανίζοντάς με . Αλλά αν η γέννησή της προκλή -
θηκε από την ανακοίνωση άγγλου αναισθησιολόγου σε επι -
στημονικό συνέδριο στα 1963 , σχετικά με την τεχνική ή φυ -
σική απώλεια των αισθήσεων και τις έρευνές του γύρω από
το θάνατο του Χριστού , τώρα πια καταλαβαίνω πως η ιδέα
συνηπήρχε και μεγάλωσε ουσιαστικά μαζί μου . Καθώς και η
πεποίθηση πως ο άνθρωποοος είναι μεγαλύτερος από τον Δη -
μιουργό του , αν και καλά θέλουμε ένα Θεό -Δημιουργό . Για -
τι στο δημιούργημα περιέχεται εν δυνάμει ο Δημιουργός .






Κούρος 1972
 τεύχος  9