Τρίτη 18 Σεπτεμβρίου 2012

Διογένης Γαλήνης , Ποιήματα

 
 
 
1)

 
Η ΜΑΡΙΝΑ
Η Μαρίνα στην οδό αγίου Μου
Η Μαρίνα στην οδό Φου Κου
Η Μαρίνα στην οδό Ιωάνου Δου
Η Μαρίνα στο αεροδρόμιο της ιστορίας
χτενίζει με τον Canopus
οπωροφόρα δέντρα
στη πλατεία Κου
και στην οδό Σποράδων
 
3.4.2014
 
 
2)
 
Δεν γουστάρω Like
Likes
κ.λ.πά
πρωθυπουργό
γελοίο
τα
γένια
του
παπά
 
1.1.2014
 
 
3)
 
Είμαι η Φωκαίας
η Φυλής
η Φιλελλήνων
το
Α
και
Ω
των
Ελλήνων
΄Οταν
στο
νούμερο
μηδέν
της
Αχαρνών
πωλείται
η
Ελλάς
και
ο
Παρθενών
 
 
4)
 
Λίστες
Λίστες
Λίστες
Λίστες
Λίστες
Λίστες
Λίστες
Λίστες
Λίστες
Λίστες
Λίστες
Λίστες
Λίστες Λίστες Λίστες
Λίστες Λίστες Λίστες
Λίστες Λίστες Λίστες
Για ληστές δεν άκουσα τίποτα
 
 17.10.2012
 
5)
 
Είμαι
ποιητής
και
μάγκας
δεν είμαι
μέλος
της
ποιητικής …
παράγκας .
 
 
6)
 
Θέλω
να
διαβάζουν
τα
ποιηματά
μου
οι
αρρουραίοι
και
οι
κατσαρίδες
της
οδού
Σόλωνος
 
7)
 
΄Εφυγε ο ποιητής Κώστας Κομπόστας
Σήμερα το πρωί στις 09 και 45
στην οδό Ποιητικού Υπονόμου 14
συνάντησα τον ποιητή
Κωνσταντίνο Κώστα του Κωνσταντίνου
και μου είπε :
Διογένη πριν από λίγο
έμαθα πως πέθανε
ο
ποιητής Κώστας Κομπόστας
Κατάλαβες
Θα γράψουν πως
» Εφυγε » ο ποιητής
» Πέθανε » ο ποιητής
» Ταξίδεψε » ο ποιητής
κ.ο.κ .
Σε ποια συμμορία
ανήκε
ο
ποιητής
δεν
θα
το
πούνε
και δεν θα το γράψουν ποτέ
 
14 . 9 . 2012
 
 
8)
 
Είσαι μεγάλος ποιητής
Είσαι μεγάλος ποιητής
Είσαι μεγάλος ποιητής
Είσαι μεγάλος ποιητής
έλεγαν
οι
φίλοι
του
στον
ποιητή
και αυτός
φουντάρισε
απ’ το παράθυρο
της ταβέρνας
επειδή
ήταν
μεγάλος ποιητής …
 
13 . 9 . 2012
 
 
9)
 
Ο πολιτικός ήταν ψυχοπαθής , ο ποιητής μπουρδολόγος ,
ο δικηγόρος απατεώνας ,
ο εισαγγελέας χασμουριότανε στην έδρα
και η νύχτα γελούσε .
 
 
10)
 
23% το σουβλάκι
έχω και απόδειξη
23% η μπύρα
23% το κατούρημα
στα δημόσια
ου
ρη
τή
ρι
α
23% να είναι οι ώρες σας στο Kostoul – istan
 
 
11)
 
Η ΄Ανοιξη βομβαρδισμένη
απ’ τα έγχρωμα κουνούπια του Demerara
Ο ΄Ηλιος διαβάζει ποιητικά
περιττώματα στη Σόλωνος
Οι διανόηση χειροκροτεί
υποτακτικές κυβερνήσεις
και
η ποιητική νομενκλατούρα
θ’ αποφανθεί :
Διογένη Γαλήνη
δεν είσαι ποιητής
 
21.5.2012
 
12)
 
Ο ποιητής κω
κο κο κο κο κο
στο
κοτέτσι
της
οδου
του
Σολ …
 
21.12.2011
 
 
13)
 
 
Ο ποιητής Κωνσταντίνος Κώστας του Κωνσταντίνου μου είπε : Διογένη μη τους διαβάζεις
Ο ποιητής Κωνσταντίνος Κώστας του Κωσταντίνου μου είπε : Διογένη μη τους διαβάζεις
Ο ποιητής Κωνσταντίνος Κώστας του Κωνσταντίνου μου είπε : Διογένη μη τους διαβάζεις
Ο ποιητής Κωνσταντίνος Κώστας του Κωνσταντίνου μου είπε: Διογένη μη τους διαβάζεις
Ο ποιητής Κωνσταντίνος Κώστας του Κωνσταντίνου μου είπε : Διογένη μη τους διαβάζεις
και συ , αναγνώστη , να μη τους διαβάζεις …
και συ , αναγνώστη , να μη τους διαβάζεις …
 
14)
Οι ποιητές των ποιητών δεν ήταν ποιητές
 
 
'' Γενιά μου ανάπηρη κοίτα σε μένατην κατάντια σου σα σε καθρέφτη και
χειρονόμα όπως εγώ με δίχως χέρια
δίχως ασπίδα δίχως αύριο "
 
ΛΕΦΤΕΡΗΣ ΠΟΥΛΙΟΣ
 
 
΄Οταν η νύχτα
γεννάει
νύχτα
και
το
μηδέν
παράγει
μηδενικά
σε
ρείθρο
της
Σόλωνος
αποστεωμένη
ποίηση
τραγουδάει
και
Ο
Χαρούλης
Βραβεύει
Κωστάκη
Ο Κωστάκης
Βραβεύει
Κικίτσα
Η Κικίτσα
Βραβεύει
Αντώνη
Ο Αντώνης
Βραβεύει
Θανάση
Ο Θανάσης
Βραβεύει
Γιάννη
Λευτέρη
Γιώργο
κου λου που
κου λου που
και
η
ποίηση
αγάπη
μου
με τόσο
γλείψιμο
γλίστρησε
έξω
από
τη
ρίμα
 
15-8-2011
 
 
15)
 
Mazatlan
 
 
Στο Bolero

bolero
ένας χαφιές
πίνει τσάι
 
στο Porto Viejο

Mazatlan 1
το κύμα
πνίγει μια
μποτίλια
και στο Zorbas

Zorbas Mazatlan

 
o ήλιος
χορεύει
Ζειμπέκικο .
 
 
En el Bolero
un rufian
esta tomando the
en el Puerto Viejo
la ola
ahoga una
botella
en el Zorbas
el Sol
baila
Zειμπέκικο .
 
22.5.2010
 
16)
Το χασμουρητό του ποιητικού συνδικάτου
 
 
΄Οταν η ανάπηρη πολιτεία γελάει ,
ο απολίτιστος πολιτισμός του 21ου
αυτοχειριάζει τις τύψεις του ,
η εκδοτική νύχτα απορρίπτει
τα βιβλία σου ,
τα » έγκριτα » λόγου
και τέχνης περιοδικά
απαξιούν
να δημοσιεύσουν
ποιήματά σου,
οι ορθόδοξοι καθ’ όλα κριτικοί
προσεύχοντε στο μηδέν ,
πίνουν καφέ στην πλατεία Κ ,
αερίζουν τα λόγια τους ,
ταίζουν με το αίμα τους
κουνουπόμυγες και
φωτογραφίζονται στην Αρούμπα ,
στη Γρενάδα , στο Μάλι .
Σωτήρες ποιητές τρέμουν μη χάσουν
το τρένο ,
το κέρμα της δόξας ,
του διαδικτύου την αναγνώριση ,
παραποιούν στίχους ,
σκοτώνουν ανυπόταχτους ήλιους ,
μέσα απ’ τα κελιά τους
γράφουν
για τ’ απέραντο γαλάζιο ,
για έρωτες , κοχύλια ,
επαναστάσεις , πεταλούδες , θεωρείες
θεωρήματα , τάσεις , υπερτάσεις ,
παραστάσεις ,
για το μυρμήγκι που τρέχει μέσα στο w.c τους ,
για μια γυναίκα
που είχαν και τους έφυγε ,
για ένα επαίτη
που είδαν μέσα απ’ τη κλειδαρότρυπα ,
για ένα ποντίκι που τρύπωσε
μέσα στην άγια τράπεζα ,
την άγια νύκτα ,
τον άγιο εκδότη και
το άγιο σύστημα
αλλά ποτέ ,
ποτέ ,
ποτέ
για το χασμουρητό τους .
 
21.02.08
 
17)
 
΄Οταν
η
παράλυτη
πολιτεία
σε
προκαλεί
σκοτωσέ
τη .
 
Τα ποιήματα του Διογένη Γαλήνη
δεν υπάρχουν σε λογοτεχνικά ...
περιοδικά ...

 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

Δευτέρα 17 Σεπτεμβρίου 2012

Γ. Σπαβέρας - Α . Τσοχαντάρης



Πέτρινο χωράφι

Δεν λογαριάσαμε τον ήλιο
στο ξέφρενοχορό της νίκης μας
Και κείνος μας τύφλωσε .
Απαρνηθήκαμε έτσι τυφλοί
τ'αμπέλια με το μαύρο σταφύλι
και ξεχυθήκαμε στο Κάμπο της θάλασσας
για να τρυγίσουμε τα ξερά φύκια .
------------------------------------
Θελήσαμε να επαναστατήσουμε
μα συμβιβαστήκαμε με την ιδέα του σσκοπού ,
Θελήσαμε να λυτρωθούμε
μα διαλέξαμε το δρόμο της φυγής πρώτα .
Συναντηθήκαμε στο Κατήφορο
Και απαρνηθήκαμε την ανηφόρα για το Κάστρο .
Τώρα βαδίζουμε για το πέτρινο χωράφι ...


ΑΝΤΙΠΑΡΟΧΗ

Χθες φέρανε μπουλτόζες .
Και σήμερα τρυπάνια ,
κι'αύριο θα στήσουνε τη πρόσοψη
της μόνιμης φυλακής μου .
Ο Κήπος ήταν το αδιέξοδο ,
ήταν μια γεύση ζωής
πριν δοθούν τα χαμόσπιτα για αντιπαροχή .  



Α .

Φοβήθηκα να συνάξω στα περβόλια
τους φίλους μου .
Γιόρτασα στο πλατύ γιαλό
την μοναξιά μου .

7 . Ιανουαρίου '73



Γ . Σπαβέρας




Ο ρόλος μου

Μία πρόβα στη σκηνή
ένα χαμόγελο
Κι έπειτα όλη η ζωή
μία κωμωδία
ένα έργο δίχως σκηνοθέτη .


Επιθανάτιο-αυτοκτονίας

Στις 45 στροφές μοιράστηκε ο χρόνος ,
απόψε , στο αναμένο φως τούτης της πολιτείας .
΄Εχεις μια θηλιά στα μάτια σου ή ένα περίστροφο
και μια φωτιά στα σπλάχνα .
Βιγλίστικε ο ουρανός απ'τη Μεγάλη ΄Αρκτο .
απ'τη Μικρή ΄Αρκτο , απ' τ' αστέρια .
΄Οταν ακουστή ο πυροβολισμός
το φεγγάρι θα φέγγη όπως πάντα 
η μικρή .... θα γελάη όπως πάντα
και τούτος ο κόσμος θα νυστάζη όπως πάντα .
Μα εσύ θα είσαι πια άυλο φως
σκόνη στον αγέρα , νύχτα στη νύχτα .
Κι'ας είναι έτσι που το κορίτσι θέλει
τα καπρίτσια του
κι ας είναι έτσι στα βρωμόλογα του καφε-
νείου .
στα ατέλειωτα ποιήματα
στο ήρεμο χαμόγελο της κοπέλας .
Μα μόνο εγώ θα ξέρω πως δεν ήτανε δειλία
- τούτη η κραυγή της νύκτας -
αλλ'η βαθύτερη γνώση της αλήθειας
η δυσκολότερη σκέψη κι η μικρότερη μνησικακία
στο αγνό χαμόγελο του μικρού παισιού .

5 . 4 . '73


Α . Τσοχαντάρης

Κυριακή 16 Σεπτεμβρίου 2012

Ποίηση ή Παραποίηση ;



Η Ρέα Γαλανάκη γράφοντας στο περιοδικό << Ποίηση >> ένα μικροδοκίμιο ( που η
αρμόδιος για τα πολιτιστικά της εφημερίδας ( << Νέα >> 3.7.200 ) το βρήκε άξιο
αναδημοσίευσης ) , έλεγε πως << ο λογοτέχνης δε μπορεί , παρά να διαβάζει Ποίηση
από τα σχολικά του χρόνια ως το τέλος της ζωής του >> . Θα τη ρωτήσω : Αναμφίβολα
πρέπει , αλλά διαβάζει ; Μαθαίνει στα σχολεία τι εστί Ποίηση ; Ακόμα κι οι δάσκαλοι
ξέρουν ; ( Πριν από λίγα χρόνια σ'ένα χωριό της Λάρισας συναντηθήκαμε με τη μονα-
δική δασκάλα , κι όταν τη ρωτήσαμε ποιον ποιητή αγαπάει , μας είπε : Το Βάρναλη .
Θα είδε το όνομα με κεφαλαία και συμπέρανε ) .
Αλλά και σήμερα όταν λέμε Ποιητές , ο πολύς κόσμος ξέρει τα ονόματα 4-5 επώνυμων
και πάρα πέρα μηδέν . ΄Αλλωστε η Ποίηση έχει υποβαθιστεί τόσο , ώστε το κοινό
αποστρέφει το πρόσωπό του από αυτή . Τα ΜΜΕ , οι παρέες , και οι διαφημιστές
προωθούν και επωνυμοποιούν << ποιητές >> χωρίς ποίηση , λογοτέχνες χωρίς λογο-
τεχνία .
Τις προάλλες ( 23.7.2003 ) διάβασα στα << Νέα >> ένα ποίημα του διευθυντή του
περιοδικού << Ποίηση >> Χάρη Βλαβιανού με τίτλο << MAR GINALIA από το Ημε-
ρολόγιο του Ποιήματος ) . ΄Επεσα από τα σύννεφα . Τέτια υψηλή μπουρδολογία 
<< επώνυμου >> δεν ξαναδιάβασα . Κι όμως απ'τη μια μεριά , ο χαριτωμένος κατά 
τα άλλα Χάρης , υποτίθεται πως διδάσκει ποίηση με το ομώνυμο περιοδικό κι από
την άλλη εφημερίδες και περιοδικά τον κανακεύουν και τον αναγορεύουν ανανεωτή
της νεοελληνικής ποίησης .
Χαντακωτή το καταλαβαίνω , ανανεωτή όχι . ΄Ετσι όμως πως να προωθηθεί η καλή
ποίηση ;
Η κυρία Γαλανάκη προχωρεί και σε κάποιες ατομικές της παραδοξότητες . Λέει : << Τι
όμως διαβάζω ; Από τους κεκοιμημένους εκείνους που άνοιξαν δρόμους στη ζωή μου ή
εκείνους που μου παραστάθηκαν σε ώρες δύσκολες της εφηφείας , της νεότητας >> . Στο
πυρ το εξώτερον όσοι κεκοιμημένοι δεν της άνοιξαν δρόμους στη ζωή της . Και απ'την
άλλη όσοι της παραστάθηκαν . Καλοί , άσχημοι , αφού της παραστάθηκαν τους διαβάζει
και -  ενδεχομένως   -  τους προβάλει . Δηλαδή , αν της παραστάθηκε ο ποιητής
Κουτσομουρίδης θα τον θαυμάζει και θα τον διαβάζει . Και εκ βαθέων αποκαλύπτει πως
<< ινδάλματά >> της είναι οι νέοι της γενιάς της . Οι άλλοι , οι αληθινά επώνυμοι ; Ο
Σικελιανός , ο Ελύτης , ο Ρίτσος , ο Βρεττάκος , ο Σεφέρης ; Δυστυχώς είναι από τους
κεκοιμημένους και δεν μπορούν να της παρασταθούν . Αλλοίμονο όμως ! Οι κεκοιμημένοι
είναι πάντα ζωντανοί . Ενώ πολλοί από τους ζωντανούς ισοβίως κεκοιμημένοι ...
Πως όμως γίνονται οι παρουσιάσεις , πως μεγενθύνονται οι << δημιουργοί >> ; Θα πάρω
για παράδειγμα μια πεντάστηλη παρουσίαση σε μεγάλη αθηναική εφημερίδα ( Νέα
28. 3. 1998 ) . Θεός σχωρέστον , αφού τον χάσαμε πρόσφατα ( Σεπτ . 2003 ) , τον Ηλία
Πετρόπουλο που εν ζωή ενδιέτριβε μεταξύ Αθηνών και Παρισίων . Η παρουσιάστρια
φαίνεται εκστασιασμένη από τον μεγάλο αυτό συγγραφέα που -όπως λέει -τιμήθηκε
από το βασιλιά , αλλά δεν παρέλαβε το βραβείο και ακόμα , δούλεψε στην Τεκτονική
Στοά , χωρίς νάναι μασόνος -και πολλά άλλα απίθανα και παράδοξα !
Για όλα αυτά το περιοδικό << Μανδαγόρας >> οργάνωσε εκδήλωση τιμής στη Γεννάδιο
Βιβλιοθήκη , ( κατάντια της ! ) για να παρουσιάσει τα όσα << λαμπρά >> και ανθ'ων
έπραξε . Και φυσικά , τα βιβλία του , που το καθένα είναι και μια περίπτωση . Ιδού οι
τίτλοι :  << Τσόκαρο >> , << Λάθη του Παπαδιαμάντη >> (!!!) , << Τραγιάσκα >> ,
<< Το εγχειρίδιο του καλού κλέφτη >> και το πρόσφατο << Ιστορία της καπότας >> .
Κατά την παρουσιάστρια << όλα αυτά τα βιβλία διαβάζονται μόνο διαγωνίως - όπως
του αρέσει να κάνει >> . Τώρα πως ένα κείμενο μπορεί να διαβαστεί διαγωνίως , δύ-
σκολο να το μάθει κανένας  - τουλάχιστον όσοι βρίσκονται εκτός ψυχιατρείου .
Κάτω από αυτή τη ζοφερή πραγματικότητα , η Αγγέλα Καστρινάκη , καθηγήτρια
Νεοελληνικής Λογοτεχνίας στο Πανεπιστήμιο Κρήτης , με τον τίτλο << Καλλιτέχνες
παρά θιν 'αλός >> , λέει τα πράγματα με τ'ονομά τους , βλέποντας ένα νέο << τόπο
της λογοτεχνίας >> στην πεζογραφία : << ΄Αλλοτε έψαχνε κανείς με το μικροσκόπιο
μήπως ανακαλύψει κανέναν . Τώρα κινδυνεύει να πέσει πάνω τους σε κάθε βήμα ...
΄Αλλοτε είδος εν ανεπάρκεια , τώρα είδος σε υπεραφθονία ... Η υψηλή ποιότητα είναι
εξόχως σημαντικό γνώρισμα >> . Αυτή την τελευταία φράση την εκλαμβάνω ως κατα-
λυτική ειρωνεία μ'αυτό που ακολουθεί . Και η Α. Καστρινάκη για του λόγου το αληθές
δίνει ένα μικρό παράδειγμα : Στο βιβλίο << Φρούτα εποχής >> ( 2000 ) ο Δημήτρης
Στεφανάκης μιλώντας για ένα ήρωά του , γράφει :  << Τσ , τσ ! Ο πούστης ο χονδρός
δεν παίζεται , μιλάμε >> . Τώρα τι λένε μιλώντας ο συγγραφέας με τον πούστη του , ο
θεός να βάλει το χέρι του .
Πολλά τέτια υπάρχουν στο βιβλίο μου << Η χυδαιολογία στη Νεοελληνική Λογοτεχνία
με δεκάδες παραδείγματα .
Επειδή ξεκινήσαμε με τη Ποίηση , μ'αυτήν και θα τελειώσουμε , πάλι με τα όσα γράφει
η Καστρινάκη : << Κι όμως μπορούν να γίνουν και καλά έργα με αυτούς τους συνδυασμούς ,
 όπως ο θαυμάσιος << Ταχυδρόμος με το Νερούδα εξόριστο σε ακρογιάλι της Ιταλίας .
Μόνο που υπάρχει μια διαφορά : Το έργο εκείνο το δονούσε μια φλογερή ιδέα , η απελευθε-
ρωτική δύναμη της ποίησης για την κατάχτηση της προσωπικής ευτυχίας και της κοινωνικής
δικαιοσύνης >> .
Τώρα πια , η επίκληση της κοινωνικής δικαιοσύνης πέρασε στο περιθώριο των περισσότερων
 << επώνυμων >> , που διαφεντεύουν τη Νεοελληνική Λογοτεχνία μέσω εντύπων και
ραδιοτηλεοπτικών μέσων . Θεωρείται κάτι ξεπερασμένο . Παραγνωρίζουν πως ένας από τους
παράγοντες της κοινωνικής εξέλιξης είναι  και η Λογοτεχνία , η κουλτούρα . Γι 'αυτό τα κειμενά
τους  διαβάζονται μεταξύ εαυτών και αλλήλων , καθώς είναι άγνωστοι στο πλατύ κοινό .
Κεκοιμημένοι πριν ακόμα κοιμηθούν παντοτινά ...





Πνευματική Ζωή
τεύχος 157  σ . 88 .89




Τετάρτη 12 Σεπτεμβρίου 2012

Γιώργος Βλάχος : [ Τα βράδια σου ηχογραφώ ... ]




Τα βράδια σου ηχογραφώ 
σε δωμάτιο ψυχιατρείου
με φτυσμένες φάτσες ,
αποστάτες της μέρας ,
υπόνομους  λόγους
και πεινασμένα μάτια .
Ταξιδεύτρα θεά
ο ουρανός σου βρέχει άστρα .
Τα μάτια σου ,
αμαζόνια μαργαριτάρια ,
βλέπουν ρεβολουσιονάριους πότες
και αποπήματα .
Ροχαλητά σκύλων
συντροφεύουν τον ύπνο σου ,
εφιάλτες τραγούδια και άσπονδους ήλιους

Ποιητές συνταχτείτε
Αγάπη μου αφουγκράσου
το αύριο της τρέλας μου 
στην Αθήνα της παράνοιας .


Δημοσιευμένο στη Πνευματική ζωή
Νοεμβ.Δεκ .2007
και περιοδικό Δίφωνο Ιούνιος 2006
τεύχος 129






Γιώργος Βλάχος
δεν έχω visa για την ελευθερία
σ . - 39 -

Γιώργος Βλάχος : [ Η αγάπη μου δουλεύει σε Bar ... ]






Μια παράφωνη νύχτα
τα δόντια μου λύθηκαν :

H αγάπη μου δουλεύει σε Bar
σερβίρει ποτά σε ρεμάλια , χαφιέδες
και μπράβους .
Ο έρωτας μεροκάματο είναι
τα βράδια .
Τα πρωινά κοιμάται σε μονόκλινες
μοναξιές .
Αγάπη μου κοιμήσου
μέσα σε νοθευμένη
vodka και  whisky .
Το καρουμπαλάδικο σε πήγε
στ' αυτόφωρο .
Η αγάπη μου στο κρατητήριο
κι εγώ
σ' αίθουσα αναμονής ψυχοπαθών .


Ιούνιος 2000




Γιώργος Βλάχος
 δεν έχω visa για την ελευθερία
σ . - 40 -
                                                                                                              
 

Κατασκευή Επωνύμων στη Λογοτεχνία



Σε ένα χαρακτηριστικό άρθρο του , ο αμερικανός συγγραφέας  Sloan Wilson
επισήμανε : << ΄Οταν ήμουν νέος , ο κόσμος ήταν γιομάτος από λογοτεχνικά
λιοντάρια . Ο Ουέλς , ο Μπερναρ Σω , ο Φώνκερ , ο Φίτζεραλντ , ο Σίνκλαιρ
Λούις ,και τόσοι άλλοι . Που είναι τα σημερινά λιοντάρια ; Δεν ακούγονται πια
εκείνοι οι δημιουργικοί βρυχηθμοί που τόσο μας γοήτευαν και μας δίδασκαν >> .
Μπαίνει έτσι ένα πρόβλημα μπροστά μας , που πρέπει να το δούμε και για τον
τόπο μας σε βάθος . Που είναι ο Καζαντζάκης , ο Σικελιανός , ο Καβάφης , ο Ελύ-
της , ο Παπαδιαμάντης ; Κάτι πρέπει να φταίει , γιατί ακόμα και οι νέοι που
μεγαλώνουν σε διαφορετικές συνθήκες από τους παλιότερους , όταν διαβάζουν
ένα βιβλίο << λιονταριού >> δείχνουν τον ενθουσιασμό τους και συγκρίνοντάς
το με κάποια σημερινά , αν δεν τα απορρίπτουν οπωσδήποτε , ( τα σημερινά )
τα βάζουν σε χαμηλότερη κλίμακα .
΄Ενας από τους λόγους που οι σημερινοί συγγραφείς δε δίνουν και μεγάλη σημασία
στην ποιότητα , είναι πως βλέπουν το βιβλίο σαν εμπόρευμα και όχι σαν αποτέλεσμα
ψυχικής ανάγκης , ή πρόθεσης να εκφράσουν την εποχή μας και τον άνθρωπο της
εποχής μας . Πολλοί αγοραστές του , το χρησιμοποιούν σαν ταυτότητα πνευματικού
ανθρώπου .
Σήμερα οι μεγάλοι και επώνυμοι δεν προβάλλονται εξαιτίας της αξίας των βιβλίων
τους , αλλά  κ α τ α σ κ ε υ ά ζ ο ν τ α ι . με βάση τους εμπορικούς κανόνες της αγο-
ράς . Οι δημόσιες σχέσεις παίζουν το ρόλο τους . Οι κριτικοί συχνά υπογράφουν
κριτικές που τους δίνουν έτοιμες οι εκδότες ή και οι ίδιοι οι συγγραφείς . Αντί φυ-
σικά κάποιας αμοιβής . Πουλάνε δηλσδή το ονομά τους κι όχι τη κριτική τους σκέψη .
Γι 'αυτό και δεν υπάρχουν κριτικοί , αλλά παρείσακτοι στο χώρο της Κριτικής .
Τα ΜΜΕ συντελούν κι αυτά στην κατασκευή των επώνυμων . Η τηλεόραση και το
ραδιόφωνο φιλοξενούν συγγραφείς κατόπιν εντολής των ιδιοκτητών τους ή παράκλη-
σης  των εκδοτών που σχεδόν πάντα εκφράζεται ποικιλότροπα .
Υπάρχει δηλαδή μια πολυπρόσωπη πνευματική μαφία που αποφασίζει ποιος θα
προβληθεί , ποιος θα προτιμηθεί ( ανάλογα με τον εκδότη του ) ποιος θα βραβευτεί ,
ποιος θα συνταξιοδοτηθεί . Και τελικά ποιος θα προτιμηθεί για την αγορά του βιβλίου
του από δημόσιους ή ιδιωτικούς Οργανισμούς .
Οι κινηματογραφιστές ξέροντας αυτήν την αναντιστοιχία ποιότητας και προβολής ως
προς τα βιβλία προτιμούν τα προτότυπα σενάρια για τη συγγραφή των οποίων δίνουν κι
αυτοί κάποιες προτιμήσεις σκηνών και μηνυμάτων . Παλιότερα μεταφορές μυθιστορη-
μάτων στον κινηματογράφο έκαναν μεγάλες επιτυχίες ακόμα και διεθνείς όπως ο
<< Ζορμπάς >> του Καζαντζάκη , το << Ζ >> του Βασιλικού και άλλα . Αυτά είχαν μια
λογική σειρά , μια υπόθεση που ξετυλίγονταν μέσα στα πλαίσια των ανθρώπινων
δυνατοτήτων , των κοινωνικών διεργασιών και επιδιώξεων . ( Τα κείμενα φανταστικής
 λογοτεχνίας αποτελούν ξεχωριστό είδος γραφής στην Ιστορία της Λογοτεχνίας ) .
Πέρα από όλα αυτά και από το ότι οι σημερρινοί επώνυμοι πήραν τη θέση τους κάπως
ανώμαλα  , υπάρχει και το κλίμα της εποχής  μας που τους σπρώχνει όλους σ'αυτήν την
πνευματική ανευθυνότητα . Ζούμε σε μια σ΄γχυση , μέσα στην οποία πολλά πράγματα
αντιστρέφονται και διαστρέφονται . Η αλήθεια με το ψέμα , ο πόλεμος με την ειρήνη ,
η εκμετάλεύση με τον ανθρωπισμό . Πολλοί λογοτέχνες αντί να επιδιώξουν το  φω-
τισμό αυτώ των κοινωνικών προτιμούν την αποφυγή . Αυτοί είναι που κάνουν χρυσές
δουλειές γιατί σε τελευταία ανάλυση υπηρετούν το κατεστημένο . Είναι τα καλά
παιδιά των κρατούντων . Οι άλλοι προσπαθούν να πουν στην ουσία και να ερμηνεύσουν
τα γεγονότα , βρίσκουν πολλές και ποικίλες δυσκολίες .
΄Εναν καιρό μάλιστα θεωρούνταν ανατροπείς του καθεστώτος και απολάμβαναν αστυνομικών
 και άλλων περιποιήσεων , δεδομένου ότι επικρατούσε η άποψη , που υιοθετήθηκε από το
Κοινοβούλιό μας  πως η << σκέψις είναι πράξις >> .
΄Ετσι για να ξεφύγουμε από τους κοινωνικούς προβληματισμούς , περάσαμε στη << σεξουαλική
επανάσταση >> που επηρέασε πολλούς κυρίως πεζογράφους που ανακαλύπτανε του κόσμου
τις ανωμαλίες με τις παράλληλες ψυχικές καταστάσεις και λειτουργίες . Εκεί που οργίαζε
ακόμα και η φαντασία .
Η αλήθεια είναι ( αν θέλουμε να βρούμε μια εξήγηση ) πως πολλοί άνθρωποι ζουν κάτω
από διαφορετικούς κοινωνικούς κανόνες , που αλλάζουν κάθε τόσο . Τα γεγονότα συχνά
ξεπερνούν τα έργα εκείνων των συγγραφέων που << είδαν >> μια μονάχα άποψη ζωής
ή ανθρώπινου χαρακτήρα . Οι αληθινά μεγάλοι συγγραφείς , τα << λιοντάρια >> έγραφαν
για όλους και για όλα μέσα από μια πολυμέρεια . Βασάνιζαν τα κείμενά τους , γιατί ήξεραν
πως θα μετρήσει η ποιότητα κι όχι οι δημόσιες σχέσεις , τα κυκλώματα και η καπατσοσύνη
των εκδοτών . Κι αν θέλαμε να απαντήσουμε στο ερώτημα του αμερικανού συγγραφέα :
<< Γιατί χάθηκαν τα λογοτεχνικά λιοντάρια >> κατασκευάζονται ανάλογα με τους κανόνες 
της αγοράς και η κατασκευή τους δεν προωθεί τη λογοτεχνία , αλλά τα συμφέροντα ενός
πολυπρόσωπου κατεστημένου εμπορικού αλλά και πολιτικού .






Είμαι ποιητής και μάγκας 

δε είμαι μέλος της ποιητικής ...παράγκας .

Διογένης Γαλήνης 
( ανέκδοτο )


Διανοούμενοι του καμπινέ
οδηγούνε τη κούρσα .

Γιώργος Βλάχος
( από το :δεν έχω visa για την ελευθερία )


Θωμάς Γκόρπας για τον Σεφέρη




Ο Σεφέρης επιτέλους πέθανε οριστικά
 
'' στο φερετρό του ακούμπησε '' η Ελλάδα
 
αυτός που ακούμπαγε κανείς δε λέει ...

Θωμάς Γκόρπας

από το '' Πανόραμα ''